[ad_1]

Як впливає віртуальний світ на підлітків (дослідження)

У сучасному світі використання гаджетів та інтернету не є чимось незвичним. Для кожного абсолютно нормально  мати декілька сторінок у соціальних мережах, працювати через них або розважатися. Крім цього, левову частку часу може займати перегляд контенту з ціллю згаяти час. Діджиталізація суттєво вплинула не лише на життя дорослого населення, але й на підлітків.

В Україні було проведено декілька досліджень, з метою виявлення впливу соціальних мереж на підлітків 10 — 17 років.

Дослідження, що було проведене у 5 етапів, в межах міжнародного проєкту «Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді», показало, яке місце соціальні мережі та віртуальне спілкування займають у житті підлітків.

У віртуальному світі школярі можуть не лише грати у комп’ютерні ігри, але й шукати інформацію, поширювати відеоматеріали, здійснювати покупки, спілкуватися з друзями,  створювати собі сторінки в соціальних мережах, використовуючи унікальні нікнейми, що слугують їхнім особистим ідентифікатором.

Проте, така діяльність може нести певні ризики, наприклад:

Ризик обману: існує велика кількість дезінформації та викривлення даних.

Ризик віктимізації: інші користувачі можуть використовувати персональну інформацію проти людини, яка її оприлюднила.

Ризик ізоляції: онлайн-взаємодія може зменшити спілкування та соціалізацію в реальному світі.

Ризик імпульсу: в Інтернеті легко сказати те, що не було б сказане особисто.

Ризик переконання: онлайновий досвід може впливати на особисту діяльність.

Ризик звикання: повторне використання може створити залежну поведінку.

Вплив соціальних мереж

За даними дослідження, що майже кожен четвертий підліток віком 10–17 років повідомив, що за останній рік регулярно розумів, що не міг думати ні про що, крім моменту, коли буде можливість знову користуватися соціальними мережами. Найбільше таких було серед  хлопчиків 10 років (35,2%) і студентів ЗПТО (28,5%).

Відчували себе погано через неможливість користуватися соціальними мережами 15,1% опитаних учнів.

Результати дослідження показали, що 18,2% підлітків регулярно нехтували іншими справами (хобі, спорт) через те, що хотіли бути в соціальних мережах. Більшість із них, це дівчата 16 років – 26,0%.

Кожен шостий (16,8%) опитаний зізнавався, що мав регулярні сварки через використання соціальних мереж. Найбільша частка таких серед дівчат 16 і 17 років (0,22,6% та 25% відповідно) та хлопців 10 років (20,5%).

Підлітки можуть сидіти у соціальних мережах, щоб позбутися негативних емоцій, про що повідомили 32,8 % хлопців та 39,9% дівчат.

Через використання соціальних медіа, у підлітків можуть траплятися конфлікти з батьками, братами чи сестрами —13,5%.

Комфортне спілкування в інтернеті

За даними цього дослідження «Соціальна обумовленість та показники здоров’я підлітків та молоді» хлопці та дівчата зазначали, що в Інтернеті говорити про секрети їм легше, ніж віч-на-віч (17,5% та 14,5 %). Кожен 5 респондент повідомляв, що висловлюватися про особисті почуття в Інтернеті легше, ніж в реальному житті.

Час, проведений в інтернеті

Ще одне дослідження  ESPAD, у якому репрезентуються дані опитаних 8 509 підлітків (від 14 до 17 років), показало, що учнівська молодь досить активно користується соціальними мережами протягом робочих (навчальних) днів, але найбільша мережева активність (кількість годин користування) припадає на вихідні дні – суботу та неділю.

В період з понеділка по п’ятницю, 48,6% підлітків проводить у соціальних мережах до 3 годин на день, а 44,7% — 4 та більше годин. У вихідні дні 39% респондентів користуються соціальними мережами до 3 годин включно та 54,9% – від 4 годин та більше. У всіх вікових групах дівчата виявилися більш активними користувачами всесвітньої мережі як у робочі, так і у вихідні дні.

Більша частина опитаних (дослідження ESPAD) вважають, що проводять забагато часу в соціальних мережах (55,4%). Кожен 4 (23,9%) повідомив про те, що в нього псується настрій, коли  не можна провести час у соціальних мережах.

Соціальні мережі та спілкування в інтернеті відіграють важливу роль у формуванні підліткової особистості. Як батьки, так і всі, хто долучається до освітнього розвитку підлітків, мають розказувати про небезпеки та ризики користування інтернетом, спілкування з незнайомими людьми та поширенням власної персональної інформації. Варто підвищувати обізнаність щодо безпечного користування соціальними мережами та важливо формувати правильну культуру спілкування онлайн.

Центр громадського здоров’я України

Читайте нас в Телеграмі: https://t.me/Rivne0362ua

Підписуйтеся на нашу сторінку у фейсбуці: https://www.facebook.com

Дивіться нас на ютубі: https://www.youtube.com/channel/UCMcbfjjGSvhpssVwcClRmSQ

[ad_2]

Источник: 0362.ua

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *